چگونه تعداد کلیک بر روی لینک ایمیل را افزایش دهیم؟
چرا تعداد کلیک بر روی لینک برای ما مهم است؟
در بسیاری از موارد نیاز است برای قطعی کردن خرید محصولات توسط کاربران اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهیم با استفاده از تکنیکهای رایج در سایت خود کاربران را به خرید نهایی محصول تشویق کنیم و به اصطلاح Goal مورد نظر ما انجام شود. در اکثر موارد فرقی نمیکند که بازدید کنندگان ایمیل مورد نظر عضو خبرنامه سایت ما باشند و یا از لیست از پیش آماده شده و هدفمند آدرس ایمیل برای تبلیغات سایت و محصولات خود استفاده کنیم و مهم این است که کاربران با استفاده از تکنیک مختلف به ادامه مراحل و کلیک بر روی لینکها تشویق شوند.
همان طور که در نوشته شبکههای مجازی چگونه از ایمیل برای افزایش ارتباط استفاده میکنند بررسی کردیم حتی بزرگترین سرویس اینترنتی نیز از ارسال ایمیل برای افزایش استفاده از سرویس خود توسط کاربران استفاده می کنند پس برای تجارت شما هم حتماً این تکنیک میتواند موثر باشد.
آموزش بهینه سازی ایمیل در Email Marketing
اما برای افزایش تعداد کلیک و تأثیر گذاری بهتر ایمیل ارسالی خود در زیر با چند روش کاربردی آشنا میشویم که تنها در ده دقیقه به ما آموزش میدهد که چگونه فروش محصولات و آمار بازدید سایت خود را از طریق Email Marketing چند برابر کنیم. البته ممکن است بسته به تجارت و هدف نهایی شما در استفاده از Email Marketin تعدادی از این روشها را رد کند اما بهتر است برای یک بار هم که شده تمامی آنها را بخوانید.
1. استفاده از عنوان تأثیر گذار در ایمیل: بیش از 50 درصد کلیک بر روی لینک موجود در یک ایمیل به دلیل استفاده حرفه ای از بخش موضوع یا همان عنوان ایمیلها است. به همین خاطر نیز پیشنهاد میکنیم در عنوان حداکثر 80 کاراکتری خود سعی کنید موضوع ایمیل ارسالی را به خوبی معرفی کنید و از مزایا محصول و یا خدمات خود در آن به خوبی استفاده کنید تا ایمیلهای شما تأثیر گذار تر شوند و در نهایت باعث جذب بازدید کننده بیشتر برای سایت شما، که در آخر منجر به یک خرید تازه خواهند شد.
2. استفاده از متن و توضیحات کوتاه: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید استفاده از متون کوتاه و توضیحات خلاصه در ایمیل ارسالی است. در صورتی که کاربران متوجه شوند ایمیل شما یک ایمیل تبلیغاتی است و در آن چندین پاراگراف توضیحات نوشته شده است به احتمال زیاد آن را بسته و از خواندن آن خودداری میکنند اما اگر از توضیحات کوتاه استفاده کنید شانس بیشتری را برای کلیک بر روی لینک پایانی ایمیل خود داشته باشید. در صورتی که توضیحات شما برای بازدید کنندگان جالب به نظر آید حتماً بر روی لینکهایی با عنوان «اطلاعات بیشتر» و یا «لیست کامل مشخصات» در آخر نوشته کلیک خواهند کرد.
اگر خبرنامه سایت شما به صورت خودکار آخرین نوشته های سایت یا وبلاگ شما را برای اعضاء ارسال میکند بهتر است همیشه خلاصه ای از نوشته های جدید را به ایمیل کاربران ارسال کنید تا در صورت علاقه کاربران به آن نوشته بر روی عنوان و یا لینک ادامه مطلب ایمیل ارسالی شما کلیک کنند و خوانندگان به بازدید کنندگان جدیدی تبدیل شوند که البته این بار از تبلیغات و دیگر برنامه های بازاریابی سایت شما نیز در کنار نوشتهها دیدن میکنند.
اگر از سرویس FeedBurner برای ارسال ایمیل به اعضای خبرنامه سایت خود استفاده میکنید و میخواهید در RSS و ایمیل ارسالی سایت شما تنها خلاصه ای از نوشته های جدید انتشار یابد کافی است به حساب کاربری خود در سایت اصلی این سرویس وارد شوید و از بخش Optimize به قسمت Email Marketin بروید و پس از تنظیم حداکثر تعداد کلمات قابل نمایش برای توضیحات هر نوشته (برای مثال 200 کاراکتر) بر روی گزینه Activate کلیک کنید.
3. ارسال ایمیل در زمان مناسب: به طور معمول کاربران ایمیل خود را در روز چند بار و یا حداقل یک بار چک میکنند تا از دریافت ایمیل جدید باخبر شوند و در ساعت 12 تا 1 ظهر ترافیک استفاده کاربران از سرویس ارائه خدمات پست الکترونیک به حداکثر میرسد که به نظر میرسد استفاده شرکت تجاری مختلف از این سرویس نیز در این امر بی تأثیر نباشد. به همین خاطر نیز پیشنهاد میکنید ایمیل مربوط به محصولات و خدمات تجاری خود را بین ساعت 7 تا 10 صبح ارسال کنید تا در صفحه صندوق پستی ایمیل کاربران در جایگاه بالاتری پدیدار شوند.
اگر هم ایمیل شما توسط سرویس FeedBurner و در هنگام انتشار نوشته جدید در سایت شما به صورت خودکار انجام میشوند بهتر است از بخش Publicize قسمت Email Subscriptions و سپس Delivery Options تعیین کنید که ایمیلها در چه ساعتی از روز ارسال شوند.
4. استفاده از دکمه اشتراک گذاری در شبکه مجازی: حتماً در پایین ایمیل ارسالی خود به کاربران اجازه اشتراک گذاری نامه های تبلیغاتی خود را در شبکه مجازی محیا کنید. برای این منظور محتوای ایمیل تبلیغاتی خود را در یکی از صفحات خود قبل از ارسال ایمیل به کاربران ثبت کنید و از URL آن صفحه برای دکمه اشتراک گذاری پایین ایمیل در شبکه مجازی مانند فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر و دیگر شبکهها استفاده کنید.
استفاده از این روش علاوه بر اینکه تعداد کلیک بر روی لینک موجود در ایمیل شما را افزایش میدهد همچنین بازدید کنندگان و مشتریان جدیدی را برای محصولات و خدمات شما از شبکه مجازی به همراه خود میآورد.
5. استفاده از تصاویر در نامه ارسالی: استفاده از تصاویر علاوه بر اینکه به شما امکان معرفی بهتر محصولات و خدمات را خواهد داد در صورت استفاده درست باعث افزایش کلیک بر روی لینک موجود در ایمیل شما خواهد شد. برای مثال به جای استفاده از لینک معمول میتوانید از دکمه گرافیکی زیبا در بالا و پایین نوشتهها استفاده کنید تا کاربران پس از خواندن محتوای ایمیل شما با کلیک بر روی آنها به سایت رسمی شما انتقال داده شوند که در حقیقت این دکمه های call to action ایمیل شما به حساب میآیند.
البته همان طور که میدانید در اکثر سرویس ایمیل دهی همانند GMail، Yahoo! Mail، Outlook و … به صورت پیش فرض و برای افزایش امنیت کاربران تصاویر نمایش داده نمیشوند و برای جلوگیری از این مشکل میتوانید از آموزش حل مشکل نمایش داده نشدن تصویر در ایمیل استفاده کنید.
6. استفاده از آدرس ایمیل رسمی: یکی دیگر از نکات ریزی که استفاده از آن منجر به افزایش تعداد کلیک بر روی لینک ایمیل شما میشود استفاده از یک آدرس ایمیل رسمی و گویای هویت شما است. برای مثال استفاده از آدرس ali_yazdi@tortak.com خیلی بهتر از استفاده از آدرس itgasht@gmail.com خواهد بود و کاربران با دیدن آدرس اول متوجه خواهند شد که این ایمیل از طرف سایت رسمی برای آنها ارسال شده است.
7. حتماً ایمیل خود را با امضا بفرستید: این نکته نیز مانند گزینه قبل شاید خیلی جزئی به نظر رسد اما استفاده از امضا در پایین ایمیل ارسالی شما به دیگر کاربران علاوه بر اینکه باعث افزایش رابطه شما با آنها (با استفاده از شماره تماس، آدرس پروفایل شبکه مجازی، آدرس سایت یا ایمیل شخصی و … در امضا شما) میشود باعث جدیتر گرفته شدن ایمیلهای شما از طرف کاربران نیز خواهد شد.
8. استفاده از لیست ایمیل هدفمند: یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش تاثیر گذاری و تعداد کلیک بر روی لینک ایمیل شما خواهد شد استفاده از لیست هدفمند است تا به هر کاربری تنها ایمیلهایی ارسال شود که در رابطه با شغل و یا علایق او است. برای تهیه این گونه از لیستها میتوانید از سایت و گروه فعال در زمینه بازاریابی توسط ایمیل استفاده کنید و یا در سایت شخصی خود در هنگام عضویت اعضاء در خبرنامه و یا در سایت از او علایق و دیگر اطلاعات مربوطه را بپرسید تا در آینده لیستهای کاملی از ایمیل افراد را به صورت هدفمند داشته باشید.
9. صندوق (inbox) کاربران را پر نکنید: توجه داشته باشید اکثر افرادی که در لیست ایمیل خبرنامه شما هستند به صورت روزانه تنها یک ایمیل جدید را از طرف دیگر دوستان خود دریافت میکنند پس با ارسال ایمیلهای پشت سر هم و پر کردن inbox کاربران به احتمال زیاد ایمیل شما از طرف کاربر Spam گزارش داده میشوند و حتی ایمیلهای شما توسط کاربر باز نمیشوند و در نهایت این روند باعث لغو عضویت بسیاری از کاربران خواهد شد.
10. استفاده از آمار کلیک بر روی لینک قبلی: یکی دیگر از روشهایی که برای افزایش تعداد لینکهای ایمیل خود میتوانید استفاده کنید شمارش کلیک و استفاده از آمار بدست آمده ایمیل ارسالی قبلی است. برای شمارش تعداد کلیک کاربران به سادگی میتوانید از سرویس کوتاه کننده لینک مانند bit.ly، goo.gl و … استفاده کنید تا در آینده به آمار کلیک کاربران بر روی لینکها دسترسی داشته باشید و با آنالیز هر یک از این آمار بهترین مسیر را برای افزایش تعداد کلیک و فروش محصولات را بدست آورید.
11. روش کاربردی شما چیست؟ در صورتی که شما هم روشهای کاربردی را برای ارسال ایمیل تبلیغاتی برای فروش محصولات و خدمات خود به کار میگیرید و با استفاده از آنها به موفقیت رسیدهاید لطفاً در قسمت نظرات همین نوشته این روشها را با ما و دیگر بازدید کنندگان سایت تورتک به اشتراک بگذارید.


