لگوی تصویری (نمادین)

بهترین نوع طراحی لوگو است.
لوگوی نمادین و تصویری  در قیاس با نوع نوشتاری کاربردی ترست است. درخلق این نوع از لوگوها  سمبل ها ، تصاویر و اشکال  به کارگرفته می شود .

لوگو
آرمهای تصویری  زمانی  بهترعمل می کنند که :
•    - برند (نام تجاری)  شرکت شما در حال حاضر در سطح بالایی شناخته شده باشد. همچنین شرکت شما و عملکرد آن به طور گسترده ای معرف حضور همگان باشد .  آنگاه شما می توانید از یک لوگوی تصویری به عنوان یک راه حل ظریف ، مناسب و کارآمد استفاده کنید.
•    -  شما گاهی آرم ترکیبی را تا زمانی که لوگوی تصویریتان به رسمیت شناخته شود استفاده می کنید و زمانی که  احساس کردید نام تجاریتان (برند) به اندازه کافی معروف شد، آنگاه آرم تصویری به تنهایی جایگزین آن می شود. به این طریق  طرح تصویری  لوگوی شما در حین ترقی شرکتتان رشد کرده و شناخته می شود.
•    - برای هر صنعتی سمبل هایی وجود دارد. زمان استفاده از یک نماد بکوشید نتیجه کار، به گونه ای  منحصر به فرد باشد وشما متمایز از بقیه عمل کنید تا طرح لوگویتان درصنف و صنعت شما با دیگران اشتباه گرفته نشود و تکراری نباشد!
•    - شما باید بیشترین زمان و انرژی خود را روی طراحی علامت تجاری (برند) خود بگذارید ، و اما در مرحله بعدی حفظ آن مهم
•     می شود. این که شما اطمینان حاصل کنید لوگویتان صرفاً در انحصار شرکت شماست و فقط شما اجازه استفاده از آن را دارید. (باید علامت تجاریتان را به نام خودتان ثبت کنید)
•    - شما باید بکوشید تا حضوری گسترده و جهانی داشته باشید ، لوگوی تصویری می تواند مخاطبان شما را در سطح جهانی توسعه دهد. علاوه بر این باید بدانید که نماد ها در فرهنگ های گوناگون می توانند  با  تعابیر و معانی مختلفی وجود داشته باشند و به کار روند.
•    - اگر شما یک شرکت تازه تاسیس باشید که جدیداً آغاز به فعالیت کرده اید ، باید جهت شناساندن آرم تصویری نو و تازه خود به مخاطبانتان در بازارو عرصه تجارت بودجه ای کافی در نظر بگیرید. گاه این یک کار بسیار دشوار است.